Deklaracja dostępności

Regulamin korzystania z platformy Microsoft Office Teams dla edukacji zdalnej

§1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin, określa warunki i zasady korzystania z usługi Microsoft Office 365 dla edukacji w Szkole Podstawowej w Łomnicy Zdroju.
2. Korzystanie z Usługi (w tym z komunikatora) jest bezpłatne.
3. Usługa dostępna jest z dowolnego komputera z dostępem do internetu poprzez dowolną aktualną przeglądarkę internetową. Z części usług można korzystać także za pomocą urządzeń mobilnych typu tablet, smartfon itp.
4. SP w Łomnicy Zdroju może wykorzystywać konta wyłącznie do celów wynikających z jej działalności statutowej.
5. SP w Łomnicy Zdroju nie ponosi odpowiedzialności za straty Użytkownika wynikające z korzystania z konta.
6. Nadzór nad działalnością Usługi sprawuje wyznaczony przez Szkołę administrator – pracownik SP w Łomnicy Zdroju. Adres mailowy administratora: magdalenakucaba@gmail.com oraz pedagog.sp.lomnica@gmail.com .
§ 2 Dostęp do usługi
1. Aktywacja Usługi:
a. aktywacja usługi następuje automatycznie wraz z aktywacją konta Microsoft Teams podczas pierwszego logowania się na stronie z wykorzystaniem danych dostępowych przyznanych w procesie wdrażania usługi w SP w Łomnicy Zdroju;
b. Użytkownikowi zostanie przyznany login i hasło;
c. nazwa konta jest przyznawana automatycznie i nie podlega zmianie w żadnej chwili korzystania z usługi;
d. każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto;
e. rejestracja konta kończy się po ustaleniu przez Użytkownika indywidualnego hasła, które musi pozostać znane tylko właścicielowi konta, nie może być przekazywane osobom trzecim;
f. aby skorzystać z Usługi należy zalogować się z wykorzystaniem właściwego dla Użytkownika loginu oraz hasła poprzez interfejs.
2. Wyrejestrowanie z usługi nastąpi:
a. z dniem 1 września, po zakończeniu roku szkolnego, w którym Użytkownik ukończy naukę w SP w Łomnicy Zdroju;

  1. w każdym czasie – w przypadku np. zmiany szkoły przez Użytkownika.
    § 3 Prawa i obowiązki Użytkownika
    1. Użytkownik ma prawo do:
    a. korzystania z Usługi, o której mowa w § 1 niniejszego regulaminu;
    b. prywatności danych przechowywanych na serwerze.
    2. Użytkownik konta ma obowiązek:
    a. przestrzegać niniejszy Regulamin, podporządkowywać się zaleceniom administratora serwera;
    b. dbać o ochronę dostępu do własnego konta (nie podawać hasła do konta, ani nie udostępniać konta osobom trzecim itp.);
    c. natychmiast zgłaszać znalezione nieprawidłowości w systemie, używać bezpiecznych haseł.
    3. Do czynności zabronionych w szczególności należą:
    a. ujawnianie hasła i dopuszczanie do korzystania z usługi osób trzecich;
    b. wykorzystywanie usługi do rozsyłania masowych niezamówionych wiadomości (spam);
    c. podejmowanie działań mogących zakłócić działanie Usługi, (np. lekcji);
    d. tworzenie prywatnych zespołów w aplikacji Teams (bez polecenia nauczyciela prowadzącego zajęcia);
    e. wykorzystywanie aplikacji Teams jako prywatnego video komunikatora poza lekcjami online;
    f. udostępnianie treści objętych prawami autorskimi;
    g. udostępnianie lub przechowywanie treści zabronionych prawem;
    h. wykorzystywanie Usługi do rozpowszechniania materiałów zakazanych przepisami prawa.
    § 4 Prawa i obowiązki administratora
    1. Administrator ma prawo zgłaszać wychowawcom i Opiekunom niewłaściwe korzystanie z konta Użytkownika, usuwać dane, które są niezgodne z tym Regulaminem.
    2. Administrator ma obowiązek monitorować działania usługi i reagować na nieprawidłowości w Usłudze, informować Użytkowników o możliwych problemach związanych z działaniem usługi, udzielać pomocy Użytkownikom w sprawach związanych z korzystaniem z konta.
    § 5 Organizacja lekcji na platformie
    1. Lekcje online odbywają się wg aktualnego planu lekcji i trwają ok. 30 min. Reszta czasu w ramach 45 minut lekcji przeznaczona jest na samodzielną naukę lub wykonanie zadań zleconych przez nauczycieli.
    2. Za organizację lekcji online odpowiada nauczyciel danego przedmiotu.
    3. W czasie trwania lekcji online uczniowie włączają kamerki, mikrofony na prośbę nauczyciela prowadzącego lekcję.
    4. Podczas trwania lekcji online wpisy dokonywane przez uczniów mogą dotyczyć tylko tematu lekcji.
    5. Zabrania się:
    a. umieszczania komentarzy i wpisów oraz podejmowania innych działań, które mogą zakłócać przebieg lekcji;
    b. nagrywania wizerunku osób biorących udział w lekcji, rozpowszechniania go i udostępniania osobom trzecim;
    c. udostępniania i rozpowszechniania plików, zdjęć, nagrań i innych materiałów wykorzystywanych w czasie lekcji osobom trzecim.
    6. Uczeń przystępujący do lekcji ma obowiązek przygotować zeszyt, podręcznik, ćwiczenia do danego przedmiotu, przybory do pisania oraz słuchawki lub głośniki.
    7. Nauczyciel przedmiotu może wprowadzić do Regulaminu dodatkowe ustalenia.
    8. Powyższe zasady wynikają z obowiązujących przepisów RODO oraz ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych, a złamanie Regulaminu w kwestii udostępniania wizerunku i nagrań grozi odpowiedzialnością karną i cywilną.
    § 6 Ochrona danych osobowych
    1. Wszystkie dane są przetwarzane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w tym w szczególności przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz. U. UE. L. 2016.119.1) –„zwanej dalej: RODO” oraz ustawy z 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2018r., poz.1000 ze zm.). Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji Usługi jest Szkoła Podstawowa w Łomnicy Zdroju.
    § 7 Postanowienia końcowe
    1. Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania Usługi można zgłaszać poprzez dziennik elektroniczny do dyrektora SP w Łomnicy Zdroju lub administratora Usługi.
    2. W przypadku reklamacji SP w Łomnicy Zdroju zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.
    3. SP w Łomnicy Zdroju zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnej chwili bez podania przyczyny.
    4. O zmianach Użytkownicy/opiekunowie zostaną poinformowani przez dziennik elektroniczny VULCAN lub stronę internetową szkoły.
    Regulamin wchodzi w życie z dniem 23 listopada 2020r.