Deklaracja dostępności

Pedagog specjalny

   pedagog specjalny zajmuje się  opieką, terapią, kształceniem i wychowaniem dzieci  mniej sprawnych lub niepełnosprawnych, bez względu na rodzaj, stopień oraz przyczyn zaistniałych zaburzeń, trudności lub ograniczeń.

  W szczególności pedagog specjalny zajmuje się:

  • Prowadzeniem zajęć indywidualnych i grupowych

Zajęcia są prowadzone w ramach orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, opinii wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz opinii o pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Pedagog specjalny wspomaga funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w związku z czym dostosowuje formy i metody pracy, poszukuje również innowacyjnych metod lub ich elementów.

  • Wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi podczas zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz innych zajęć

Pedagog specjalny dostosowuje wymagania edukacyjne do poziomu funkcjonowania dziecka. Stosuje dodatkowe pomoce dydaktyczne w celu wyjaśnienia oraz ułatwienia w zrozumieniu przedstawianych treści przez nauczycieli, podejmuje dodatkowe ćwiczenia pomagające opanować nowe umiejętności.

  • Tworzeniem dokumentacji, realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz zaleceń zawartych w opiniach

Przygotowywanie wraz z zespołem: wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych oraz ich ewaluacji, programów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ich ewaluacji, tworzenie harmonogramów zajęć indywidualnych, uzupełnianie arkuszy obserwacji dzieci.

  • Współpracą z rodzicami

Rodzice są zapraszani na spotkania dotyczące omówienia wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Buduje integrację zespołową wszystkich, którzy są zaangażowani w proces kształcenia specjalnego, mając na uwadze zarówno oddział, w którym przebywa na co dzień uczeń, jak i  poprzez: stworzenie sieci wzajemnego wsparcia, budowanie postawy rozumienia, wzajemnego szacunku oraz akceptacji.

  • Współpracą z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z:

poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, kuratorem sądowym i innymi.

  Godziny pracy  pedagoga specjalnego w roku szkolnym 2024/2025 

mgr Anna Toczek    

poniedziałek  11. 30 - 14.00

wtorek           7.00 - 9.30 i 11.30 - 12.30

Środa           7.00 - 8.30 i 11.30 – 12.00